Heb jij een merkvraagstuk? Mooi! Daar hou ik van.
Je kunt me inzetten als merkontwerper, merkopschudder, of als merkbewaker.
Jij mag kiezen!
In het merkstrategietraject beginnen we bij jou (of jullie) en je bedrijf. Wat is je boodschap? Wat wil je bereiken? Welk gevoel wil je overbrengen? Wié wil je bereiken? Sommige keuzes heb je al gemaakt, maar ik zet je ook aan het denken over je bedrijfsidentiteit.
Vanuit deze merkessentie ontwikkelen we jouw visuele identiteit. Het merkkompas is hierbij leidend voor alle keuzes die in het ontwerpproces gemaakt worden.
Vragen, filteren, voelen - en dan vertrek ik pas naar mijn 'tekentafel', om je drijfveren te vertalen in vorm en kleur. Om je zichtbaar te maken. En vooral: om het juiste gevoel over te brengen.
Ik teken, kleur, schuif, gooi weg en begin opnieuw. Net zo lang tot de kernwaarden van je bedrijf van het beeld spatten in vorm, kleur en typografie. Een ontwerp dat raakt, tot in de kleinste details. Je doelgroep is het uitgangspunt, dus jouw en mijn persoonlijke smaak zijn (helaas ;-)) ondergeschikt.
Als de basis staat, bouwen we verder. De vormgeving groeit mee met je bedrijf en smelt samen met je bedrijfsidentiteit. Ik leg elementen vast die constant blijven, maar met een paar onderdelen speel en varieer ik. Zo zijn je uitingen altijd herkenbaar én verrassend.
Grafische uitingen
Denk bij een visuele identiteit naast het logo ook aan een huisstijlhandboek met duidelijke richtlijnen voor het gebruik van de huisstijl. Wat je nodig hebt verschilt per bedrijf.
In mijn portfolio zie je voorbeelden van mijn werk.
Wil je me beter leren kennen? Lees meer over mijn ervaring.
Een bakkie koffie doen werkt natuurlijk het allerbeste om kennis te maken
Mijn liefde voor magazines steek ik niet onder stoelen of banken. En eerlijk is eerlijk, het is een geweldig medium om je verhaal te kunnen vertellen.
Dat kan een zakelijk verhaal zijn, de introductie van je aanbod of ervaringen van je klanten. Maar denk ook eens aan een jubileum of een kadootje aan je werknemers voor de zomervakantie.
De mogelijkheden zijn eindeloos en de kosten hoeven niet de pan uit te rijzen. Wordt het magazine 12 pagina's of ga je voor een dikke glossy van 72 pagina's? Als je kiest voor een e-magazine dan behoren links naar websites en filmpjes ook tot de mogelijkheden.
Ik leg je graag alles uit over de mogelijkheden, voordelen en vooral ook de kansen die er uit een magazine gehaald kunnen worden.
© 2024 Studio Matthja | Realisatie: De Goudse Wolf
© 2024 Studio Matthja
Realisatie: De Goudse Wolf